piątek, 19 kwietnia 2013

Moje dzieciństwo i muminki


muminki cała rodzina
Ciekaw jestem bardzo jak dla was ale Muminki i cała ta bajka bardzo kojarzy mi się z czasem jak byłem mały. Pewnie każdy z was (kto jest trochę starszy) doskonale pamięta te potworki o ludzkiej budowie ciała zamieszkujące ten swój cudny domek gdzieś nie wiadomo w sumie gdzie :) Chwała Tove Jansson za stworzenie muminków bo całe pokolenia mają razem z nimi przednią zabawę :P Wiedzieliście, że Muminki zostały przełożone ponad na 30języków na świecie (ponoć - to akurat z wikipedii). Swoją drogą również jak ja zawsze baliście się tej wstrętnej Buki? :)

Ciekaw jestem ile postaci jeszcze pamiętacie? Która najbardziej lubiliście? Trochę w tej bajce było tych stworków a pamiętam te główne:
  1. mały Muminek - czyli ten łatwowierny i naiwny hehe główny bohater i kumpel włóczykija. Nigdy nie lubiłem go. Taka mała ciamajda z niego była.
  2. Mamusia Muminka - ta to chyba uwielbiała i kochała swojego synka ponad wszystko. Taka typowa ciepła kochająca mama. Też nie lubiłem tej postaci. Tak trąciła trochę telenowelą :)
  3. Tata Muminka - Zawsze z tym swoim cylindrem na głowie chodził. Też trochę nierozgarnięty był jak dla mnie :)
  4. Mała mi - Ale ja jej nie lubiłem eh. Latała wszędzie i każdego drażniła i denerwowała.
  5. Włóczykij - Ten to mój faworyt. Grał na harmonijce, filozofował, wszędzie chodził, wędrował. Przypomina się aż polski koziołek matołek.
  6. Buka - ten potwór ogromnej postóre. Chyba każdy się go bał... no jeszcze te hapiflapy czy jakieś były (te co wyglądały jak chodzące hm...tak)

Pewnie zapomniałem jeszcze o jakiś postaciach to dajcie znać w komentarzach :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz